Sınırsız ve kesintisiz Internet Televizyonu, Güncel Haberler: Ben TV

Adı; Kalıcı Barıştır

Yayınlanma Tarihi : 10 - 03 - 2016 : 10:11
Tarih kitapları Sekiz Mart'ı İzmir için tarihi bir gün olarak yazacaktır.
Bu önemli günü "tarihi gün yapan" hiç kuşkusuz ki, Türk ve Yunan Başbakanları ve iki hükümetin
20'yi aşkın bakanlarının İzmir'de buluşmasıdır.
Ama "Tarihi Gün" ün isimsiz ve sivil kahramanı 131 yaşındaki İzmir Ticaret Odası'nın Başkanı Ekrem Demirtaş'tır.
Ekrem Bey, Davutoğlu-Çipras buluşması için, deyim yerindeyse tam 22 yıldır çaba sarf eden, iki ülke arasında Ege'de ve Kıbrıs'ta ciddi gerginliklerin yaşandığı dönemlerde bile, bıkıp usanmadan, yılmadan mücadele ederek komşumuzu "komşu kapısı" yapan bir sivil toplum lideridir.
İstediğini almıştır.
Kardeş şehir olan İzmir ve Selanik'in denizden-karadan ve havadan bağlanması nihayet kabul edildi.
Davutoğlu ve Yunan meslektaşı Çipras, İzmir'den Selanik'e haftada üç gün karşılıklı feribot seferi, THY'nın kısa bir süre sonra İzmir-Selanik direkt uçuşları ve İstanbul-Selanik arasında "hızlı tren" seferleri için anlaştılar.
Hatta iki lider hatların oturması için ve en az 6 ay süre ile liman ücretlerinde indirim ve yakıt desteği vermeyi de kabul ettiler.
Uygulama en geç Nisan'da başlayacak.
Hayırlısı olsun...

Ekrem Demirtaş, iki ülkenin başbakanı, bakanlar, müsteşarlar, genel müdürler kısacası Türk-Yunan üst düzey bürokrasisini yakalamış, boş durur mu?
İki ülkenin başbakanına ayrı ayrı isteklerini sıraladı:
Davutoğlu'na:
- EXPO’yu alamadık ama 2023 yılı için İzmir'de, izniniz ve desteğinizle "Dünya Ekonomilerinin İzmir Buluşması" nı düzenlemek istiyoruz.
- THY’nın İzmir’i HUB yapmasını, yaz tarifesi ve yurt dışı uçuşlara başlamasını bekliyoruz.
- Turizmde Antalya, Muğla’ya verilen destekleri İzmir’e de vermenizi, turizm acentelerimize koltuk başı destek olmanızı istiyoruz.
- Vergisi gününde ödeyen üyelerimiz için ortak istek olan SSK primlerinde olduğu gibi vergi indirimi yapılmasıdır.
- Vergi borçları yapılandırılan mükelleflerin % 90’ının da vergi barışı bozuldu. 6-10 yılda ödenecek şekilde sembolik faiz ile vergi borçlarının yeniden yapılandırılması talebimiz hayata geçirilmelidir. 3 yıllık yüksek faizli, yapılandırmayı istemiyorlar, çünkü ödenemiyor.

Çipras'a:
Ülkenizde Türk deyimi ile "Elinizi taşın altına koydunuz." Sadece ülkeniz için değil, kriz yaşayan ülkelere de örnek olan ekonomik ve insani uygulamalar yapıyorsunuz.
20 yıldan bu yana Türk  Yunan dostluk ve ticareti için Yunanlı meslektaşlarımızla çalışıyoruz.
1992 yılında ilk başkan olduğumda 200 milyon dolar dış ticaretimiz varken, " en çok ticaret en yakın komşu ile yapılır" ilkesiyle yola çıktık.
Bugün 6 milyar doları geçtik.
Yunanistan’ın ihracatında ülkemiz 1.sırada.
Yunanistan’ın ithalatında ise ilk sıralarda değiliz.
Ege Denizi’nde savaş uçaklarının gürültüsü yerine martı sesleri, yük ve yolcu gemilerinin seslerini duymak istiyoruz.
Kıbrıs bir barış adası ve Akdeniz’in Singapur’u olmalıdır.
Siyasi sorunların çözümünü biraz 2’inci plana atarak, ticaretin önündeki engellerin kaldırılmasına katkı koymanızı bekliyoruz.

Sonuç, iki ülke için de mükemmel.
Çünkü iki lider de İzmir'den tüm dünyaya şu mesajı verdiler:
Başta mülteci sorunu olmak üzere, bölgemizdeki sorunların çözümü için aynı düşünüyoruz, birlikte hareket etmeye kararlıyız.