Sınırsız ve kesintisiz Internet Televizyonu, Güncel Haberler: Ben TV

Hey Komşu, Biz Geldik...

Teos Marina, Seferihisar Belediyesi, Tursem Turizm ve Samoslu iş adamları işbirliğiyle başlayan Teos Marina – Karlovasi seferleri tam gaz devam ediyor.

GAMZE KURT / BEN HABER

Yıllarca hep karşıdan baktık onlara… Bizim en yakın komşularımızdı bu şirin adalar… İşte onlardan biri var ki, o çok popüler ablaları ağabeyleri gibi değil de daha mütevazi… İsmi Samos. Biz Türkler ona Sisam diyoruz… Artık yeter bu kadar uzaktan bakıştığımız, biraz da onlara katılalım dedik ve Seferihisar Belediyesi’nin üstün çabalarıyla sonunda bu güzel adaya kendi şehrimizin bir ilçesine gider gibi gidebilecek bir duruma geldik.

Samos adasında 3 farklı liman bulunuyor. Adanın merkezinde bulunan Vathi, ismini ünlü matematikçi Pisagor’dan alan Pythagorion ve Karlovasi limanlarına Türk kıyılarından feribotla ulaşım mümkün. Kuşadası’ndan kalkan feribotlar Vathi ve Pythagorion ile; Seferihisar’dan kalkan feribotlar ise Karlovasi ile karşılıklı sefer düzenliyor.

Biz Seferihisar Teos Marina’dan kalkan feribotla Karlovasi Limanı’na gittik. Seferihisar Sığacık Teos Marina’dan kalkan Tursem firmasına ait feribot bu güzergahta hizmet veren tek araç. İzmir şehir merkezi sınırlarından Yunan adalarına en yakın çıkış noktası olan Seferihisar, Samos’un Karlovasi Limanı’na yaklaşık 2 saat 20 dakika mesafede.

Adaya ayak bastığım ilk anda kendimi başka bir ülkenin sınırlarında değil de kendi mahallemde gibi hissetmemin altında yatan haleti ruhiyenin nedeni elbette kökenimin Girit Adası’na dayanıyor olması diyebilirim. Ya da ben düşününce kendime bu hissiyatı böyle açıkladım… Her şey o kadar bizdendi ki bu iki halkı hiçbir güç ayırmaz diye düşünüyorum.

DOSTLUK MESAJLARI…

Öncelikle pılımızı pırtımızı alıp konaklayacağımız Anema Otel’e gidiyoruz. Otel muazzam, denizin tam dibinde, insan (ya da ben) başka ne isteyebilir ki… Daha sonra bu organizasyonda büyük emeği olan Karlovasi Belediyesi’ni ziyaret ediyoruz. Başkan Tasos Kalatzis, işletmeci Katerina Stavrau, işadamı Niko Elenis ve daha ismini bilmediğim çok sayıda Samoslu bizi inanılmaz misafirperver bir şekilde karşılıyor. Süper dostluk mesajları veriliyor. Sonrasında biraz Karlovasi sokaklarında dolaşıyoruz ve hemen kendimizi Samos’un serin sularına bırakıyoruz.

Tesadüfen bizim gittiğimiz günün akşamında Karlovasi’de düzenlenen Halk Dansları Festivali’ne katılıyoruz. Oradan da ver elini taverna. Sirtaki coşkusu mekanın sınırlarını aşıyor kendimizi yollara atıyoruz. Gezinin ikinci gününde ise Karlovasi'nin köylerinde yöresel lezzetleri tadıyoruz ve tarihi yerleri geziyoruz. Ormos Marathokampos Marinası'ndan tekne ile hareket ederek Votsalkia, Psili Ammos ve Limionas plajlarına uğruyoruz.

PİSAGOR’UN ADALET KUPASI

Türk turistlerin en çok rağbet ettikleri hediyelik eşyalar arasında Pisagor’un ‘Adalet Kupası’ olduğunu öğreniyoruz. (Laf aramızda ben de iki tane aldım) Bardağa gereğinden fazla su konulduğunda (yarısını geçince) içindeki su tamamen boşalıyor. Pisagor bu bardağı herkes eşit miktarda şarap içsin, kimse çoğa tamah etmesin diye tasarlamış. Yani Pisagor demiş ki; aza kanaat getirmeyen çoğu bulamaz. Ayrıca adanın balı, feta peynirleri de en çok tercih edilenler arasında. O enfes tatlı şarabından ve uzosundan bahsetmiyorum bile…

Hepsi harikuladeydi. Yediğimiz içtiğimiz bizim olsun ama bunun dışında çok önemli bir şey söylemek istiyorum size... Biz birbirimize ne kadar da çok benziyoruz yahu… Yemeklerimiz, içkilerimiz… Depremlerimiz bile ortak… Sallansak da beraber sallanıyoruz. Durum bu…

SAKİN VE HUZURLU BİR TATİL İÇİN…

Kimse gücenmesin ama o bahsettiğim Samos’un karşısında öyle bir kıyı var ki. Temizliği ve upuzun sahiliyle yarımadanın en güzel bölgelerinden biri, Ürkmez... Sahili hafta içi pek kalabalık değil, sakin, kafa dinlemek için çok uygun bir yer. Ancak hafta sonu maganda istilasından kendini koruyamıyor. Ne mutlu ki biz hafta sonları da burada, kurtarılmış bir bölgede denize girme şansını yakalayabiliyoruz. Konakladığımız Keskin Apart Otel bu konuda çok hassas. Konuklarının kendilerini rahat hissetmeleri için her şeyi yapıyorlar. Bu arada otelin hemen önünde bulunan araziye kurulan çadırlardan da oldukça rahatsızlar.

Geçen sezon burayı keşfetmiştim ancak şu an diyorum ki neden daha önce görmemişim. Sevimli bir havuzu, temiz odaları ve her şeyden önemlisi sevgi dolu işletmecileri var. Bana kızmasınlar ama aslında buranın çok da fazla keşfedilmesi taraftarı değilim. Kendinizi evinizde gibi hissettiğiniz bir otel bulmak çok zor sonuçta… O nedenle başta Fuat Bey ve İbrahim Bey olmak üzere tüm Keskin ailesine teşekkürü bir borç bilirim…

Yayın Tarihi : 31.07.2017 : 12:55

Etiketler : haber    haberler    samos    seferihisar    karlovasi    sefer    feribot    yunan adaları    tur    pisagor    ürkmez    keskin apart otel    anema otel    gamze kurt    gezi    yazı    ben haber    kanalben