Sınırsız ve kesintisiz Internet Televizyonu, Güncel Haberler: Ben TV

''Yüksel'i İstifaya Götürmenin Kime Faydası Var?''

İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu, Alaattin Yüksel'in CHP İzmir İl Başkanlığı görevinden istifasından, 2019'da yeniden adaylığına ve İzmir Enternasyonal Fuarı'nın bu yılına dair merak edilenleri yanıtladı.

Burak Cilasun / Ben TV

Ben TV'nin İzmir Enternasyonal Fuarı'ndan canlı yayınla ekrana taşıdığı Folkart Fuar Sohbetleri programının son konuğu İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu oldu. Ben TV Genel Yayın Yönetmeni Erol Yaraş'ın sorularını cevaplayan Kocaoğlu, Alaattin Yüksel'in istifasına yönelik dikkat çekici ifadeler kullanırken, fuar sponsorluğu üstünden gelen eleştirilere de tepki gösterdi.

Günlük ziyaretçi sayısında büyük artış

Programda ilk olarak Yaraş'ın fuara dair ilk üç günü değerlendirme sorusunu yanıtlayan Kocaoğlu, günlük ziyaretçi sayısının yüzde 50'den fazla artış gösterdiğini söyledi.

“Geçen seneye göre yüzde 50-60 aralığında günlük ziyaret sayısı arttı. Biz de uzun zamandır İEF kan kaybediyor ne yapacağız diye çalışıyorduk. Bu sene ilk defa bunu uyguluyoruz. İnovasyon bu sene, seneye tasarım. Yani yenilik... Tasarımda da teknolojide de yenilik, fuarın konsepti olsun dedik. Zaten geçmişe de baktığınızda İEF ilk ürün fuarıydı. İlk ürün fuarından inovasyon ve tasarım fuarına geldik. Eğlence, kültür ve sanat da ana temalar. 600 civarında sanatçıyı 10 gün boyunca ağırlıyoruz. Her akşam Kültürpark'ın farklı yerlerinde etkinlikler var, sokak gösterileri var. Her köşede aktivite var. Büyükşehir standı bu seneye kadar klasikti. Geçen akşam ziyaret ettim. Çok kalabalık ve herkes bir şeyle meşgul oluyor. Bütün tanıtım inovasyonla gerçekleştirilmiş. İnsanlar simülasyonla paraşütle bile atlıyor. Vestel inovasyon sponsoru oldu. Yeni ürünlerini ki Türk mühendisleri tasarladı. Bu ürünleri sergiliyorlar. Folkart eğlence konusunda fuarın ana sponsoru oldu ve etkinlikleri destekledi. Bu sene biz fuarımızı yeniden canlandırıyoruz. Hiç de rahatsız edici bir şey yok. Seyyar satıcı vs yok... Bu fuar başarılı geçtiğinde seneye bütün firmalar katılır, biz yine eğlence, kültür ve sanat ayağını güçlendiririz. Böylelikle gelecek yıl, bu yıldan daha da iyi olur. Bu şekilde İEF'yi hayal ettiğimiz çizgiye getirebiliriz. Herkes en az bir defa İzmir Enternasyonal Fuarı'na gelsin. Herkese göre bir şeyler muhakkak var. Fuara gelmek demek, kentin kalkınmasına katkıda bulunmak demek. Biz de bunun için uğraşıyoruz.”

Bu sene hiç şikayet olmadı”

Kocaoğlu, geçen yıllarda gelen şikayetlerin bu yıl gelmediğinin de altını çizdi.

“Geçmiş yıllarda etkinliklerin azlığından seyyar satıcılardan şikayet oluyordu. Bu sene hiç şikayet olmadı. Hollerin önünde bir tramvay sergiliyoruz. Bir de elektrikli otobüs aldık, onun da bir örneğini sergiliyoruz. Tramvay çok büyük ilgi gördü. İnsanlar gerçekten çok meraklı. Pakistan Pavyonu'nda Kültürpark'ın geleceğini göstermeye çalışıyoruz. Kültürpark ile ilgilenenlere, basın mensuplarımıza ve odalarımıza İBB'nin ne yapmaya çalıştığını göstermeye çalışıyoruz. Herkes gelsin baksın. Bir de Basmane Kapısı'nda girişlerde bir sıkışıklık söz konusu ama Montrö ve Lozan kapıları çok rahat. Montrö 300 metre mesafede. Basmane'de kuyruğa girmektense Montrö'den ziyaretçiler girişlerini rahatça yapabilirler.”

Bu kadar İzmirli iş adamı var, onlar da sponsor olsun”

İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu, İEF için alınan sponsorluk desteğine gelen eleştirilere de tepki gösterdi.

“Bizim nasıl yoğurt yediğimiz herkes tarafından bilinir, bütün siyasetçiler tarafından çok daha iyi bilinir. Aynı zamanda meslektaşız. Siyasetçinin ne yaptığı duruşundan bilinir. 12 senedir ben başkanlık yapıyorum. İnsana, ağaca, çiçeğe, kente, geleceğe nasıl baktığımız belli. 6 aylık başkan değiliz ki... 12 senenin sorgulanması lazım. Basmane çukuru bir kangrendir bu kentte. İmar, Yüksel Çakmur'un yaptığı imardır. İzmirli sizi seçti, siz kente çalışmak için belediye başkanı oldunuz. Ben bugüne kadar hiçbir belediye başkanına cevap vermedim. Zaman zaman da haksız eleştirilere maruz kaldım. Her başkan görevi süresince çalışır ama bittiğinde görevi de bitmiştir. Yasal olmayan, babamın işini, çocuğumun işini yapmam. Hukuktan, adaletten ayrılmam. Bize 72 müfettişle operasyon yapıldı. Mağdur edebiyatı yapmak istemiyorum ama çok büyük bir kumpasla karşı karşıya kaldık. Yüzümüzün akıyla gidiyoruz. Ne yapmışız? Bir liralık mal satmadık, 2 milyar liralık kamulaştırma yaptık. Mahkemeye verilse, kimse benim verdiğim paranın fazlasını vermemiş. Yaptığım ihalelerde, kamulaştırmalarda yanlışım varsa eleştirin ama böyle soru işaretleri, kafaları bulandıracak söylemlerle saçma sapan işlerle olmaz. Efendim siz de yapın sponsorluk. Bu kadar İzmirli iş adamı var. Onlar da gelsinler sponsor olsunlar. Buyursunlar seneye hepsi gelip bir şey üstlensin ve dünya çapında bir etkinliğe çevirsinler fuarı. Sponsor sayısı 20 tane olsa kenti uçururuz. Ben niye para harcıyorum fuara da zarar ediyorum? Kent kazansın ve kalkınsın diye. Bugün hizmet sektörünü, İzmir'deki otelleri... Sorarım İzmirlilere, fuar etkinliklerinden başka yatak kapasitesini arttıracak, yeme içmeyi arttıracak hangi etkinlik yapıldı? Biz İzmir'i fuar etkinliklerimizle kaldırdık. Tarıma destek verdik. Sanayinin her türlü ihtiyacını karşılamak için yolunu asfaltını yapıyoruz. Bu kent dünyanın en hızlı büyüyen kenti. Şu anda biz 46 milyar lira vergi ödüyoruz. İzmir merkezi ekonomiye 46 milyar vergi ödüyor. Her sene dolu dolu 35-36 milyar lira merkezi bütçeye destek oluyoruz. İzmir'de Türkiye nüfusunun yüzde 5,5'i yaşıyor. İzmir milli gelirimizin yüzde 7'sini üretiyor. Türkiye'de toplanan yüzde 11'ini veriyoruz. İzmir, Türkiye ortalama vergi ödemesinde diğer illerin üstünde veriyor. İzmir bunu yurttaşlık bilinciyle veriyor. Keşke herkesin İzmirli hemşerilerimiz gibi iş ahlakı, vergi ödeme ahlakı gelişse...

İzmir'e doyamazsın” kampanyası

Kocaoğlu, Yaraş'ın “İzmir'e doyamazsın” kampanyasına ilişkin sorusu üzerine de kampanyanın başarılı olduğu yanıtını verdi.

Çok iyi gidiyor. Sosyal medyada Türkiye genelinde kampanya güzel gidiyor. Bir mağaza düşünün. İçine ürün koymuyor ve benden şunu alır mısınız diye soruyorsunuz. Biz ne yaptık 12 senedir? Kentin tarihi bölgesinden ören yerlerine, tarımdan yarımada projesine, fuar alanına, bakırçay projesine, raylı sistemden vapurlara ve körfezin temizlenmesiyle kenti görünür hale getirdik. Tiyatroyu kamulaştırdık, şimdi burası kazılıyor. Kadifekale bölgesini yeniledik. Agora'da restorasyonlar yapıyoruz. Yaptık ve yapıyoruz. Bakın yapacağız değil. Bugün raylı sistem çalışıyor 130 kilometre. Göreve geldiğimde 11 kilometreydi. Artık bizim bu tanıtıma ihtiyacımız var. Uzun süredir tanıtım konusunda düşünüyoruz. 2016 yılında ekonomik kriz ve terör olaylarıyla beraber tanıtım daha da ön plana çıktı. Biz de İZKA'nın yurt dışı tanıtımını yapmasını kararlaştırdık. İZFAŞ, İEF ile birlikte fuar konsepti içinde İzmir'i tanıtsın. İZTAV da bugüne kadar fazla işlevi olmamıştı ama 100'e yakın üyesi var. Bizi de lütfedip yönetim kurulu başkanı yaptılar. Biz de bu sene için ve krizi atlatmak için ulusal boyutta “İzmir'e doyamazsın” kampanyasını başlattık. Çok olumlu dönüşler alıyoruz.

Kocaoğlu ayrıca Yaraş'ın, kampanyaya uluslararası bir etkinliğin dahil edilip edilemeyeceğine yönelik sorusu da, “Efendim benim şöyle bir düşüncem var; sağlam, ayakları yere basa basa ilerlemekten yanayım. Bu sene bunu yaptık. Seneye arttırırız.” yanıtını verdi.

Katı atık için yargı sürecini bekliyoruz”

Katı atık bertaraf tesisindeki son durumun da gündeme taşındığı programda Kocaoğlu, “Şu anda mahkeme sürecinde yürütmeyi durdurma alındı. Bu bizim aleyhimize bir durum. ÇED için bir problem yok. Bütün kurul görüşlerini aldık, hiçbir eksiğimiz yok. Yargıdan lehimize bir karar çıkarsa 1 hafta içinde ÇED'e başvuru yapabiliriz. Biz sadece katı atık depolamak istemiyoruz. A'dan Z'ye dönüşüm yapıp ekonomiye kazandırmak istiyoruz. Bunu hızla yapsak ve katı atık bertaraf tesisinden ne anladığımızı, bunun İzmir'e katkısının ne olacağını, çıkan enerjiyi ne yapacağız kimsenin haberi yok. Örneğin Çiğli'de günde 600 ton çamuru çürütüyoruz, oradan metan gazı elde edip depoluyoruz. Gazı arıtmada enerji olarak kullanıyoruz. Oradan gelen enerji kendi tesisini çeviriyor. Efendim karşı olmak güzel şey ama bilgi edinerek olmak doğru. Belediyeciliği bilmekle olur. Nasıl yapılacağını bilmekle olur. Efendim fuarı, Yamanlar'ı mahvedecek. 12 senedir neyi mahvettik? 1 kuruşluk mal satmadık.” dedi.

Narlıdere Metrosu için onay geldi”

Kocaoğlu, geride kalan 12 yıllık görev süresinde yaptıklarını da şu sözlerle anlattı:

“İzmir tarihinde İnciraltı Kent Ormanı merkezde en büyük yeşil alandır. Kadifekale'de de bir kent ormanı yaptık. Sasalı'daki 2500 dönümlük eski kent ormanını rehabilite ederek piknik alanına çevirdik. 325 dönümlük alanda doğal yaşam parkını yaptık. Kuş Cenneti için çalıştık. Homeros Vadisi yaptık. Birçok park ve yeşil alan yaptık. Agora'daki kamulaştırmaları bitirdik. Kadifekale'de büyük bir bölümü bitirdik. Roma Antik Tiyatrosu üstündeki tüm kamulaştırmaları bitirdik. Restorasyonlar yaptık. Raylı sistem 110 kilometreye çıktı. Metro bitti. Tramvay çalışmaları devam ediyor. Ulaştırma Bakanlığı'ndan Narlıdere Metrosu için onay geldi. Kalkınma Bakanlığı'ndan haber bekliyoruz. Gelir gelmez ihaleye çıkacağız. Şirinyer-Tınaztepe Metrosu için çalışıyoruz. Arabalı vapurları ve yolcu vapurlarını yeniledik. Türkiye'nin en nitelikli konser salonu olarak Adnan Saygun'u yaptık. Kültürpark'ı A'dan Z'ye yeniliyoruz. Türkiye'nin en büyük fuarı olarak Fuar İzmir'i yaptık. Kültürpark'ta holleri, Atlas Pavyonu'nu yıkıyoruz. Hem İEF'nin ihtiyacını görecek, hem şov alanı olacak bir projemiz var ve onu yapmaya çalışıyoruz. Karşıyaka'ya Türkiye'nin ilk opera binasını yapıyoruz.”

Eğer insanları otobüsle taşımayı sürdürseydik...”

Yaraş'ın, “İçlerinde sizin gönlünüzdeki ilk üç hangileridir?” sorusuna “Hepsi çocuğumdur, hiçbirini ayıramam” yanıtını veren Kocaoğlu, sözlerini şöyle sürdürdü:

“Biz 70-80 bin kişi taşıyorduk metroda, şimdi 680 bin kişi taşıyoruz. Eğer bu insanları otobüsle taşısaydık, otobüs sayımız yüzde 50 artacak ve trafik de o oranda sıkışacaktı. Bununla birlikte kent ormanlarını ve çevre yatırımlarını çok önemsiyoruz. Bakın Körfez Projesi, dünyada örnek bir proje. Tarıma yaptığımız, kırsala yaptığımız yatırımlar çok önemli. Bakın Türkiye tarımı 2.1 oranında büyürken, İzmir tarımı yüzde 5,5 oranında büyüyor. 2 kattan fazla bir büyüme bu. “

Başkan Kocaoğlu, Başbakan Binali Yıldırım ve Ankara'daki bürokratlarla yapılacak görüşmelere 15 Temmuz'daki darbe girişiminin olumsuz etki yarattığını söyledi.

“15 Temmuz uğursuz işi olmasaydı, randevuları alıp Sayın Başbakan ve birçok bakan ve üst düzey bürokratla görüşüp İzmir'in sorunlarını görüşecektik. Araya bu iş girdi, araya olağanüstü hal girdi. Şimdi fuar var, arkasından bayram tatili geliyor. Bittikten sonra gerekirse 10 güne kadar orada kalıp, İzmir'in bütün işlerini halledeceğiz.”

Soyer'in açıklamasını basında duyduk”

Kocaoğlu, Seferihisar'daki etkinliği gazeteden öğrenmesine yönelik soruya verdiği cevabında da isim vermeden sert göndermelerde bulundu.

“Biz Tunç Soyer'in açıklamasını basında duyduk. Bunların hepsi olabilecek şeylerdir ama olmaması doğrudur. Parti hiyerarşisini, siyaseti partinin tozunu yutmuş insanlar, kademe kademe görev yapmış insanlar bilir. Ben bunu Tunç Başkan için ya da başkası için söylemiyorum. Beni son gün son dakika bir profesör aradı ve davet ettiğini söyledi. Aslında oraya bizim davet edilmememiz gerekiyor. Çünkü Genel Başkan, sanatçılarla kapalı bir toplantıda buluşacak. Böyle bir çalışma varsa, böyle bir konsept varsa bizim çağrılmamız gerekmiyor. Hal böyle olunca ben de havaalanına gittim karşıladım, yine aynı yerden uğurladım. Başbakan ve Cumhurbaşkanı geldiğinde de aynısını yapıyoruz.”

Yüksel'in istifası

Başkan Kocaoğlu, Alaattin Yüksel'in istifasını da Erol Yaraş'a yorumladı.

“Seferihisar olayını son damla olarak değerlendiriyorum. Çanakkaleye gidilecek diye beni arıyorlar ve kaç otobüs verebileceğim soruluyor. Belediye kaynağından verebiliyorsam belediyeden, veremiyorsam kendi cebimden veririm. Ama siz bunu il başkanıyla konuşun, organizasyonu yapsın ve bize ondan sonra kalan söylensin. Onu da biz veririz. Ben onu söyledikten sonra Alaattin Başkan arandı. Sonra tekrar kaç otobüs vereceğimi sordular. Yahu biz onu konuştuk. İl ne kadar istiyorsa o kadar veririm.”

Yüksel'e mobbing mi yapıldı?”

Başkan Kocaoğlu, Yaraş'ın “Yüksel'e CHP Genel Merkezi tarafından mobbing mi yapıldı?” sorusunu yanıtlarken Yüksel'in başarısına vurgu yaptı.

“Alaattin Yüksel 2 kez il başkanlığı yaptı. Her il başkanı kendini vekillik ya da belediye başkanlığına taşımaya çalışır. Yüksel bunu yaptı mı? Görevden alındığında tek kelime konuşmadı. Milletvekili olmadan Genel Başkan Yardımcısı oldu, milletvekili ve PM üyesi oldu. Sonrasında vekil olmayacağını söyledi. Sonra insanlar sıkıştırınca il başkanlığını kabul etti. Onda da hengameler oldu. 7-8 ay il başkanlığı yaptı ve örgüt toparlandı. Çok zor bir süreçten geçtik ama siyasi olarak sıfır hatayla götürdü. İş alemiyle ilişkisi var, basınla ilişkisi var, tanınırlığı var, maddi olarak verip almıyor ki bunlardan çok az kaldı. Şimdi bu adamı rahatsız edip de görevden istifasına neden olmanın İzmir'e, CHP'ye, Türkiye'ye faydası var mı? Yok. Neden yapılır bu iş? Herkes biliyor neden yapıldığını.”

Kocaoğlu ayrıca Yüksel'i istifaya götüren sürecin aynı zamanda kendisine karşı da olup olmadığı sorusuna, “Bana karşı vardır, yoktur. Ben bu işlerde fırıncı küreği gibi olduğum için bana fark etmiyor. Ben bildiğim yoldan yürüyorum. Etkisi olsun olmasın. Ben arkadaşların ısrarıyla, Alaattin'den yana taraf olduğum için oraya gittim. Arkadaşların konuşmasını söyledim. “

Şartlar ne getirir bilemiyorum”

Başkan Kocaoğlu, 2019'daki yerel seçimlerde aday olup olmayacağı sorusunu da anne ve babasıyla yaşadığı bir anısını örnek vererek cevapladı ve adaylığa göz kırptı.

EGİAD'da çok samimi bir ortamda kürsüde siyasi kariyer düşünceme dair soru gelince bize göre ulaşabileceğimiz makama geldiğimizi söylemişiz. Torun sevmek istediğimi söyledim. Sonra gazetelere yansıyan konuşmayı yaptım. Büyükşehir Belediye Başkanlığı, ülkemizde ve şehrimizde herkesin istediği bir görev. Sürekli 15-16 saat çalışmanız gerekiyor. Zaman zaman 18-19'a çıkarmanız gerekiyor. Biz de bu görevi 2019'a kadar tamamlamaya çalışacağız. Türkiye'nin gündemi ne olur bilmiyorum. Bazı şeyleri baştan konuşmaya gerek yok. EGİAD'da içimden geleni söyledim. Siyasettir bu. Şartlar ne getirir bilmiyorum. Bir gün yemek yerken babam bir daha aday olmayacağını söyledi ve isyan ediyor. Annem de 'Doğru söylüyorsun sen aday olmazsın ama millet bırakmaz.” dedi.

Kocaoğlu'nun tarım hayali

Başkan Kocaoğlu programın sonunda emeklilik hayalinin de tarım olduğunu belirtti.

“Küçük yaştan beri 27 yaşına kadar çiftçilik yaptım. Tütün, buğday, pancar ve sebze üstüne çalıştım. Çiftçilik yaptık, oradan kazandığımız parayla okuduk. Emekli olunca bunları yapamam ama toprakla uğraşma olanağım olursa rehabilite edip, ülkeye kazandırabileceğim bir kırsal alanda zeytin dikmek içimde ukdedir.”