Sınırsız ve kesintisiz Internet Televizyonu, Güncel Haberler: Ben TV

İzmirli, Denizle Barışacak

Tarih boyunca geçimini liman ticaretiyle sağlayan ve dünya deniz ticaretinin önemli ayaklarından olan İzmir'de göze çarpan çok büyük bir soru işareti var: İzmirliler denizden neden kopuk?

AYSEL KAYARDI / BEN HABER

Ege'nin İncisi İzmir; adını verdiği körfezin çevresine yerleşmiş bir liman kenti... Bu kadar denizle bağlantılı bir kent olmasını rağmen İzmirlilerin denizle  birebir bir ilişki içerisinde olmadıklarını ve denizi olan bir kentte yaşamanın tadını çıkaramadıklarını görüyoruz. İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu'na 'Neden böyle?' sorusunu sorduk. Kocaoğlu'nun yanıtıysa "ÇED" oldu.

“Güzelim körfez kanalizasyon çukuruna dönüştü”

İzmirlilerin denizle kopukluğunu, şehre gelen göç dalgasına dayandıran Kocaoğlu, “Bu çok eskilere dayanan bir hikaye. 1950'lerden sonra başlayan göç dalgalarıyla birlikte İzmir, tıpkı diğer büyükşehirlerimizde olduğu gibi, plansız ve hoyratça bir büyüme sürecine girdi. 90'lara kadar da böyle devam etti. Hiçbir altyapı oluşturulmadan kentin atık suları denize boşaltıldı. Güzelim Körfez dev bir kanalizasyon çukuruna dönüştü. Canlı yaşam neredeyse tamamen yok oldu. Koku ve kirlilik kaynağına dönüşen Körfez, bir de çarpık yapılaşmadan dolayı insanları kendinden uzaklaştırdı. İşte biz şimdi bu süreci tersine çevirmek için çalışıyoruz. Azımsanmayacak derecede yol kat ettik. Emeği geçen bütün belediye başkanlarımıza, sizin aracılığınızla İzmir halkı adına şükranlarımı sunuyorum.” dedi.

“ÇED onayı aldığımızda dünya sıralamasına gireceğiz”

İzmir Körfezi'nin yeniden yaşama dahil edilme sürecinden bahseden Başkan Kocaoğlu, “2000 yılında devreye giren Büyük Kanal Projesi ile tüm atık sular arıtma tesislerinde arıtılarak Körfez’e deşarj edilmeye başlandı. 2002 yılında da Güneybatı Atık Su Arıtma Tesisi hizmete alındı. Bunu Ragıp Paşa Dalyanı’nın yıkılması, Meles Deltası’nın ıslahı, endüstriyel kuruluşlara arıtma tesislerinin yaptırılması ve ıslah çalışmaları izledi. Dere yataklarının içindeki kanal hatları iptal edilerek dere kenarlarına alındı, derelerin sadece yağmur suyunu Körfez’e taşıması sağlandı. Can çekişen Körfez, eski yıllarda olduğu gibi mavi rengiyle tekrar bütünleşti. Körfez'i terk eden canlı türleri geri göndü. Artık insanların kıyısında keyifle oturabildiği, balık tutabildiği bir körfezimiz var. Çok yakın bir zamanda her noktasından denize girilebilen bir hale gelecek. Tüm çabamız bunun için.. ÇED onayını beklediğimiz Büyük Körfez Projesi ile bunu başaracağız. Ve bunu gerçekleştirdiğimiz an, dünyanın sayılı çevre projelerinden birine imza atmış olacağız.” dedi.

“Proje şimdiden meyvelerini veriyor”

İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu, İzmir Deniz Projesi ile vatandaşın yeniden denizle buluşacağını belirtirken, şimdiden bazı meyvelerin alındığını dile getirdi ve sözlerini şöyle sürdürdü:

“Mustafa Kemal Sahil Bulvarı'ndaki iskeleleri, kıyı düzenlemesi tamamlanan bölümlerdeki değişimi şimdiden gözlemleyebiliyoruz. Tabi ki bu uzun soluklu bir proje. Kıyılara marinalar, iskeleler, yelken kulüpleri, heykeller,  engelsiz parklar ve kesintisiz gezinti yolları, bisiklet yolları, özel peyzaj düzenlemeleri, WC ve servis birimleri öneren bu projelerle sadece kıyıları değil, kentteki yaşam biçimini de zenginleştirmeyi hedefliyoruz. İzmirdeniz Projesi ile deniz kıyılarını rahat ve mutlu olacağımız yerlere dönüştürüyoruz.”

“Bayraklı da denizle buluşacak”

Başkan Kocaoğlu, kıyı tasarım projesiyle, uzun yıllar denizle arasında mesafe olan Bayraklı'nın da artık maviyle buluşacağını sözlerine ekledi ve “Bayraklı, bu kapsamda biraz daha öne çıkan bir bölgemiz. Tasarım çalışmalarımızda, hızla gelişecek olan yeni kent merkezinin burada yapılacak olması da göz önünde bulunduruldu. Kentsel dönüşüm projemizin uzantıları da aynı şekilde kıyı tasarımıyla bütünleşecek şekilde ele alındı. Kent asansörü, yapay adalar, yaya üstgeçitleri, kent kumsalı, piknik alanları, servis birimleri, deniz meydanı, çocuk oyun alanları, gösteri alanları, gastronomi merkezi gibi unsurlar planlandı.” dedi.

“Yıla yayılacak festivaller planlıyoruz”

Deniz ulaşımında da büyük aşama kaydedildiğini ifade eden Başkan Kocaoğlu, ayrıca önümüzdeki süreçte İzmir'de deniz odaklı etkinlikler gerçekleştirileceğinin de müjdesini verdi.

“İzmirdeniz Projesi'nin bir diğer ayağı da deniz temalı etkinlikler düzenlenmesi olacak. İzmir Körfezi'ni bir amfitiyatro sahnesi, kentin yamaçlarını tribün olarak kabul ettik. Yıla yayılacak, tüm kenti kıyılarda buluşturacak şenlikler, festivaller planlıyoruz. Bunları belli periyotlarda paylaşmayı arzulamaktayız.”

Yayın Tarihi : 09.03.2016 : 10:02

Etiketler : haber    haberler    aziz kocaoğlu    izmir    büyükşehir    belediye    deniz    izmirli denizle barışacak    kanalben    ben tv    özel    röportaj    ben haber